linalicious

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Allsång med Bert

Av Lina M - 17 augusti 2009 17:15

Åkte först till Hälla, för att hämta mitt vin. Sedan på bussen igen mot stan. Svettades och var allmänt lökig och hade ont i fötterna. Hann precis på bussfan mot Skiljebo, hann i ca 3 minuter tro jag var på fel buss och fick panik och började nästan gråta men det visade sig vara rätt. Lyckades till och med plinga på rätt ställe! Precis när jag går av bussfan så öser det ner regn, jag tar betäckning under nåt jävla tak och står där och ser dum ut i runt 10 minuter. Sen går jag mot Emelies port, och sedan kommer Emelie. Vi åker hissen upp och sätter oss och datanördar i väntan på de andra...


Till slut kommer Stalin & Maria. Båda är väldrigt vackra som vanligt :) Vi börjar dricka vin och öl.. Sedan kommer norska laxen med jägermeister och redbull och allsång med bert drar igång! Underbart! Sedan kommer Suz, mickis och hanna. party party. Sedan kommer Sofie och Elisabet. Och till slut kommer Hansi och flickvännen Raw från Irland. Vi är en hel del i Emelies trånga lilla etta. Jag får nästan lite cellskräck ett tag, men den oändliga mängden vin dämpar ångesten.


Jag är på som fan med videokameran på allt & alla, som vanligt. Det är sånt man får stå ut med när man dricker med mig. Det hör liksom till. Kort & videos är ju sååå kul, right?

:)


När det börjar närma sig kväll tar vi bussen (har dock inget minne av de) mot stan. Har för mig det är en massa krångel om vilken krog vi ska på, och vilka som kommer in och inte. (Stalin och Maria är ju bara 16... det är så man har lust att gråta lite.) Jag och Suz glider in på Pitchers, men Stalin och Maria blir nekade i dörren och snälla som lamm är suz & jag så vi går också ut därifrån och bestämmer oss för att gå till tajjen. tajjen är alltid bra. billigaste ölen tror jag också? Jag och Emelie köper en öl och sätter oss ute och röker. Stalin blir utkastad, men är smidig och smart nog att hoppa över staketet vid uteserveringen och sätter sig nöjd igen :) hahaha. så bäst. Fast när ägaren Badol (?) kommer är det dags att hoppa tillbaka. buuuus :)

 

  

  

  

  

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards